Ak by ste sa nadbytočných kilogramov zbavili príliš rýchlo, namiesto tuku by ste strácali svalovú hmotu a vodu, redli by vám kosti.
Ideálne je schudnúť pol kila až kilo za týždeň a najmä, vyhnúť sa „módnym“ diétam, ktoré znejú príliš lákavo na to, aby to bola pravda.
Chudnutie by malo byť založené na pomalých postupných zmenách, ktoré sú z dlhodobého hľadiska udržateľné.
Ak chcete výsledky dosiahnuť rýchlejšie, mali by ste spolupracovať s lekárom, aby ste sa uistili, že zostanete zdraví a vaše telo dostane všetky potrebné živiny.

váha

Vytvorte si plán
Pravdepodobne ste už počuli, že koľko prijmete, toľko musíte vydať. Jednoducho by ste mali vydať viac, ako prijmete.
Nie je to však také jednoduché. Váš metabolizmus – to je, ako dobre vaše telo premieňa kalórie na „palivo“ – v tom tiež zohráva dôležitú úlohu. Ak príliš obmedzíte príjem kalórií, nie je to pre vás dobré. Váš metabolizmus sa spomalí, čo môže mať za následok nedostatok niektorých živín.
Existuje však niekoľko spôsobov, ako schudnúť bez obmedzovania príjmu kalórií:

-zmenšite veľkosť porcií
-zistite, koľko kalórií denne prijmete a skúste ich trochu okresať
-čítajte etikety na potravinách
-pite viac vody, potlačíte tak pocit hladu

Bez ohľadu na to, akú metódu si vyberiete, uprednostnite kvalitné potraviny, hlavne ovocie, zeleninu, celozrnné výrobky a bielkoviny. Zabezpečíte si takto správnu výživu. Vyskúšajte osloviť dietológa alebo výživového poradcu, určite vám s tým pomôže a pripraví plán podľa vašich individuálnych potrieb.

tělocvična

Získajte podporu
Dnes existujú mnohé mobilné aplikácie, ktoré vám pomôžu sledovať vaše stravovacie návyky. Pravdepodobne nosíte svoj smartfón stále so sebou, takže ho môžete kedykoľvek použiť a držať sa tak svojho plánu. Alebo si to jednoducho zapisujte do nejakého denníka. Je tiež dobré, zapojiť do toho svojho priateľa či rodinu, ktorý vás budú povzbudzovať a motivovať vo vašom úsilí schudnúť.